Τα Πάντα Όλα για τα Όσκαρ 2023


Η 95η τελετή απονομής των Όσκαρ πραγματοποιήθηκε χωρίς ευτράπελα, απρόοπτα και περίεργα σκηνικά, αν εξαιρέσουμε το περίεργο και κρύο χιούμορ του Jimmy Kimmel που δεν ήταν και ό,τι πιο αστείο έχουμε δει σε παρουσιαστή αλλά τουλάχιστον κράτησε την τελετή σε ήρεμους τόνους, που αν θυμηθούμε τι συνέβη πέρσι με το βίαιο περιστατικό του Will Smith προς τον Chris Rock, ίσως να είναι και μια επιτυχία. Επίσης, δεν είχαμε ούτε λάθος ανακοινώσεις νικητών μιας και το λάθος με το La La Land είχε γίνει με παρουσιαστή και τότε τον Kimmel. Όπως αναμενόταν, κέρδισε το Τα Πάντα Όλα (Everything Everywhere all at Once) των Daniels. Κέρδισε επτά από τα έντεκα βραβεία για τα οποία προτάθηκε και έτσι ήταν η ταινία με τις περισσότερες υποψηφιότητες και νίκες για φέτος. Ανάμεσα στα άλλα κέρδισε και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας σε μια ιδιαίτερη δεκάδα που είχε από πιο mainstream (Elvis) μέχρι πιο arthouse (Tar) επιλογές, από Χρυσούς Φοίνικες (Τρίγωνο της Θλίψης) μέχρι Νετφλιξ (Ουδέν Νεότερον), από Spielberg μέχρι McDonagh αλλά και δύο σίκουελ ταινιών που για πρώτη φορά στην ίδια απονομή συνυπάρχουν δύο σίκουελ (Avatar, Top Gun), όπως και η πρώτη φορά που δύο ταινίες (οι ίδιες) που είχαν πάνω από ένα δις δολάρια εισπράξεις είναι υποψήφιες. Το All Quiet με 9 υποψηφιότητες είναι η δεύτερη ξενόγλωσση ταινία με τις περισσότερες υποψηφιότητες, μετά τις δέκα των Crouching Tiger Hidden Dragon (2000) και Roma (2018). Σε άλλα ενδιαφέροντα ρεκόρ, από τους είκοσι ηθοποιούς που είναι υποψήφιοι για όσκαρ στις τέσσερις ερμηνευτικές κατηγορίες, οι 16 προτείνονται για πρώτη φορά, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά. Επίσης, είναι η πρώτη φορά από το 1977 που δύο ταινίες έχουν τέσσερις ηθοποιούς υποψήφιους για Όσκαρ-το Everything και το Banshees τώρα, το Network και το Rocky τότε. Μάλιστα έχουν και τις ίδιες νίκες. 3/4 για Everything και Network, 0/4 για Banshees και Rocky. Είναι η τρίτη ταινία που κερδίζει τρία ερμηνευτικά Όσκαρ, μετά το Network και το Λεωφορείον ο Πόθος (1951). Οι Daniels είναι το δεύτερο δίδυμο μετά τους Κοέν, που κερδίζουν τρία Όσκαρ-παραγωγής, σεναρίου, σκηνοθεσίας, ενώ είναι το τρίτο δίδυμο που κερδίζει Όσκαρ σκηνοθεσίας, μετά τους αδερφούς Κοέν για το No Country for Old Men (2007) και τους Jerome Robbins και Robert Wise για το West Side Story (1961). Είναι ακόμα η πρώτη φορά που όλοι οι σκηνοθέτες της πεντάδας είναι υποψήφιοι και ως σεναριογράφοι. Ο Alfonso Cuaron μπορεί να μην κέρδισε με το Le Pupille στο μικρού μήκους αλλά ισοφάρισε τον Kenneth Branagh, ως ο άνθρωπος που έχει προταθεί σε επτά διαφορετικές κατηγορίες. 

Νικητές το Τα Πάντα Όλα με 7 νίκες, το Ουδέν Νεότερον με 4 και η Φάλαινα με 2, ενώ "χαμένοι" τα Πνεύματα του Ινισέριν, το Fabelmans. το Elvis και το Tar που παρά τις 9, 7, 8 και 6 υποψηφιότητες αντίστοιχα, έφυγαν χωρίς κανένα απολύτως βραβείο, ενώ το Women Talking, Avatar The Way of Water, Black Panther Wakanda Forever και Top Gun Maverick αλλά και ο Πινόκιο έφυγαν με ένα Όσκαρ. Χωρίς βραβείο έφυγε και το Τρίγωνο της Θλίψης, The Batman και η Βαβυλωνία με τις τρεις υποψηφιότητες έκαστο και το Living με τις δύο. 

Όσκαρ καλύτερης ταινίας

All Quiet on the Western Front

Avatar: The Way of Water

The Banshees of Inisherin

Elvis

Everything Everywhere All at Once

The Fabelmans

Tar

Top Gun: Maverick

Triangle of Sadness

Women Talking

And the Oscar goes to...Everything Everywhere All at OnceΣτο An Irish Goodbye η καλύτερη ταινία μικρού μήκους, η μόνη ιρλανδική ταινία που κέρδισε παρά την φετινή έντονη παρουσία της χώρας και μέσα από τις 9 υποψηφιότητες του Banshees αλλά και από την πρώτη υποψηφιότητα της Ιρλανδίας στο Όσκαρ διεθνούς ταινίας. Μεγάλος θριαμβευτής το Τα Πάντα Όλα με 7 όσκαρ συνολικά ανάμεσα τους και το καλύτερης ταινίας. Από το 2009, όταν η πεντάδα υποψηφιοτήτων για καλύτερη ταινία έγινε δεκάδα, είναι η πρώτη ταινία που κερδίζει επτά Όσκαρ, καθώς συνήθως έφευγαν με τρία-τέσσερα-πέντε ή ακόμα και με δύο (Spotlight). Αυτό είναι θετικό γιατί αν μια ταινία αξίζει, ή τουλάχιστον έτσι θεωρεί η Ακαδημία, γιατί να μην σαρώσει τα βραβεία και να πρέπει για άλλους λόγους να μοιραστούν τα βραβεία σε πολλές ταινίες για να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι; 


Όσκαρ Σκηνοθεσίας

Martin McDonagh-The Banshees of Inisherin

Daniel Kwan-Daniel Scheinert-Everything Everywhere All at Once

Steven Spielberg-The Fabelmans

Todd Field-Tar

Ruben Ostlund-Triangle of Sadness

And the Oscar goes to...Daniel Kwan και Daniel Scheinert. Πρώτη υποψηφιότητα και πρώτη νίκη για μια από τις πιο υπερεκτιμημένες ταινίες της χρονιάς. Πέταξαν απέξω σπουδαίους σκηνοθέτες με καλές δουλειές τους και ιδίως το φαβορί πριν μερικό καιρό, Steven Spielberg. Βέβαια έχει κερδίσει ήδη δύο Όσκαρ σκηνοθεσίας, ωστόσο θα άξιζε για αυτή την τόσο αυτοβιογραφική αλλά και προσεγμένη δουλειά του, μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, άσχετα αν αυτό δεν αναγνωρίστηκε από τα Όσκαρ. 


Α΄ Ανδρικού Ρόλου

Austin Butler-Elvis

Colin Farrell-The Banshees of Inisherin

Brendan Fraser-The Whale

Paul Mescal-Aftersun

Bill Nighy-Living

And the Oscar goes to...Brendan Fraser. Ε ναι! Μιλάμε για μια από τις σπουδαιότερες ερμηνείες του 21ου αιώνα. Συγκλονιστικός σε κάθε δευτερόλεπτο. Όσο και αν θαυμάσαμε τον Farrell, τον Bill Nighy και τον Paul Mescal και λιγότερο τον Austin Butler, δεν γινόταν να το πάρει άλλος. Ένα comeback story (όπως και στον β ανδρικό) και μια ερμηνεία ζωής. Ο Fraser καταφέρνει αυτό που έκανε η Ρενέ Ζελβέγκερ με το Judy και πέρσι η Τζέσικα Τσαστέιν με τα Eyes of Tammy που κέρδισαν όσκαρ ερμηνείας για μια ταινία που το μόνο άλλο που κέρδισε είναι το μακιγιάζ για την μεταμόρφωση του/της ηθοποιού. Σε αντίθεση ωστόσο με εκείνες τις ταινίες, εδώ μιλάμε για μια πολύ καλή ταινία. Ο Αρονόσφσκι πετυχαίνει αυτό που δεν κατάφερε με τον Μίκι Ρουρκ στον Παλαιστή που ήταν σίγουρη η νίκη ενός ηθοποιού που επίσης μεταμορφώθηκε και επίσης επέστρεψε από τα παλιά αλλά το πήρε τελικά ο Σον Πεν για το Milk. Πρώτη υποψηφιότητα και πρώτη νίκη για τον Fraser, αν και είναι μια πεντάδα που όλοι προτείνονται για πρώτη φορά. 


Α΄ Γυναικείου Ρόλου

Cate Blanchett-Tar

Ana de Armas-Blonde

Andrea Riseborough-To Leslie

Michelle Williams-The Fabelmans

Michelle Yeoh-Everything Everywhere All at Once

And the Oscar goes to...Michelle Yeoh. Η διαμάχη ανάμεσα σε εκείνη και στην Μπλάνσετ έληξε με νικήτρια την ασιάτισσα ηθοποιό πολεμικών τεχνών κάποτε, με την Μπλάνσετ να μην φεύγει με το τρίτο της Όσκαρ, αν και σίγουρα θα έχει και άλλες ευκαιρίες καθώς μιλάμε για μια από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας. Μάλιστα φέτος είναι η μόνη βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός που προτείνεται. Η Yeoh στην πρώτη της υποψηφιότητα και πρώτη νίκη κερδίζει με μια υπερηρωική ταινία, αν και όχι συμβατική και μια ερμηνεία που μπορεί να μην είναι πολυπρισματική αλλά οκ, έχει να πει κάτι. Είναι η δεύτερη ασιάτισσα ηθοποιός που προτείνεται για Α΄ γυναικείο, μετά την Merie Oberon το 1935 αλλά η πρώτη που το κερδίζει. Είναι και η πρώτη χρονιά που τέσσερις ασιάτες ηθοποιοί προτείνονται για Όσκαρ, μαζί με την Hong Chau, την Stephanie Hsu και τον Ke Huy Quan και η πρώτη φορά που κερδίζουν ταυτόχρονα δύο. 

Β΄ Γυναικείου Ρόλου

Angela Bassett-Black Panther: Wakanda Forever

Hong Chau-The Whale

Kerry Condon-The Banshees of Inisherin

Jamie Lee Curtis-Everything Everywhere All at Once

Stephanie Hsu-Everything Everywhere All at Once

And the Oscar goes to...Jamie Lee Curtis. Η ηθοποιός κερδίζει το πρώτο της Όσκαρ στην πρώτη της υποψηφιότητα. Το φαβορί η Angela Bassett έχασε το Όσκαρ με το οποίο θα γινόταν η πρώτη που υποδύεται ηρωίδα της Marvel και παίρνει Όσκαρ, αλλά και η Kerry Condon που ήταν πολύ καλή, ή και η Hong Chau που είναι πολύ καλή όπου και αν παίζει και φέτος την λατρέψαμε και στο Menu. Τελικά η λογική ότι ίσως δεν θα κέρδιζε η Curtis επειδή είναι δύο ηθοποιοί από την ίδια ταινία και θα μοιράζονταν οι ψήφοι δεν ίσχυσε. Επίσης, όπως ανέφερε και στην ομιλία της, και οι δύο γονείς της προτάθηκαν για Όσκαρ χωρίς να κερδίσουν. Εκείνη τα κατάφερε!


Β΄ Ανδρικού Ρόλου

Brendan Gleeson-The Banshees of Inisherin

Barry Keoghan-The Banshees of Inisherin

Brian Tyree Henry-Causeway

Judd Hirsch-The Fabelmans

Ke Huy Quan-Everything Everywhere All at Once

And the Oscar goes to...Ke Huy Quan. Στην πρώτη του υποψηφιότητα και πρώτο του Όσκαρ συγκινεί τους πάντες ως απόδειξη του αμερικάνικου ονείρου, όπως είπε. Είναι ο δεύτερος ηθοποιός ασιατικής καταγωγής που κερδίζει Β΄ ανδρικού, μετά τον Haing S. Ngor το 1985 για το The Killing Fields. Για την ιστορία, η καριέρα του ξεκίνησε από μια ταινία του Spielberg, το Indiana Jones and the Temple of Doom (1984). Την επόμενη χρονιά έπαιξε στο Goonies, ενώ η  καριέρα του έκλεισε προς στιγμήν το 1996 για να εμφανιστεί ξανά το 2021 με το Finding Ohana και το 2022 με αυτή την ταινία. Από τα πιο σίγουρα Όσκαρ μιας και είχε σαρώσει κάθε βραβείο. Για την ιστορία, ο Judd Hirsch που ήταν συνυποψήφιος, είναι ο ηθοποιός με την μεγαλύτερη χρονική διαφορά από την προηγούμενη υποψηφιότητά του στην ιστορία των Όσκαρ, καθώς είχε να προταθεί από το 1980 για το Ordinary People, δηλαδή 43 χρόνια. 

Καλύτερου Πρωτότυπου και Διασκευασμένου Σεναρίου

The Banshees of Inisherin

Everything Everywhere All at Once

The Fabelmans

Tar

Triangle of Sadness

All Quiet on the Western Front

Glass Onion: A Knives Out Mystery

Living

Top Gun: Maverick

Women Talking

And the Oscar goes to...Everything Everywhere all at Once-Daniel Kwan και Daniel Scheinert (πρωτότυπο) και Women Talking-Sarah Polley(διασκευασμένο). Το πρωτότυπο πήγε αδίκως στο σενάριο των Daniels, στην πρώτη τους υποψηφιότητα και νίκη στα Όσκαρ. Αντί του απίστευτα καλογραμμένου σεναρίου του Martin McDonagh ή του στιβαρού σεναρίου των Spielberg-Tony Kushner, προτιμήθηκε ο αχταρμάς. Στο διασκευασμένο δικαίως πήγε στην ηθοποιό, σκηνοθέτρια, σεναριογράφο Sarah Polley για το παραγνωρισμένο Women Talking. Πρόκειται για την δεύτερη υποψηφιότητά της για σενάριο, μετά το Away from Her (2008) και πρώτη της νίκη στην διασκευή του βιβλίου της Miriam Toews. 

Καλύτερο Animation

Guillermo del Toro's Pinocchio

Marcel the Shell with Shoes On

Puss in Boots: The Last Wish

The Sea Beast

Turning Red

And the Oscar goes to....Pinocchio. Μικρού μήκους κερδίζει το The Boy, the Fox and the Horse του Charlie Mackesy, ένα λατρεμένο βιβλίο και ένα σπουδαίο animation που αξίζει να δει κανείς. Ο Ντελ Τόρο κερδίζει το τρίτο του Όσκαρ, μετά τα δύο (παραγωγής και σκηνοθεσίας) για το The Shape of Water το 2018. Αναμενόμενη νίκη παρόλο τον δυνατό ανταγωνισμό με το αγαπημένο στην Αμερική (εδώ δεν έχει παιχτεί) Marcel the Shell αλλά και την εξαιρετική ταινία της Pixar, Turning Red, που όταν η Pixar έχει ταινία δύσκολα χάνει ή την πολύ καλή ταινία του Netflix, The Sea Beast, με την δεύτερη του υποψηφιότητα στην κατηγορία μετά τον Klaus. Είναι η 5η φορά που χάνει η Pixar ενώ έχει υποψήφια ταινία και μάλιστα back to back με πέρσι που έχασε το Luca και κέρδισε το Encanto, το οποίο βέβαια είναι της Disney. 

Καλύτερη Διεθνής Ταινία

All Quiet on the Western Front (Γερμανία)

Argentina, 1985 (Αργεντινή)

Close (Βελγίο)

EO (Πολωνία)

The Quiet Girl (Ιρλανδία)

And the Oscar goes to...All Quiet on the Western Front για λογαριασμό της Γερμανίας αλλά και του Netflix. Πρόκειται για την τρίτη νίκη της ενωμένης Γερμανίας (είχε και μία η Ανατολική Γερμανία το 1980) και η δεύτερη ταινία του Netflix που κερδίζει στην κατηγορία μετά το Roma. Βέβαιη νίκη για την ταινία των 9 υποψηφιοτήτων, μια ταινία που δεν προβλήθηκε σε φεστιβάλ ώστε να αποκτήσει ένα status, όπως συνηθίζεται στην συγκεκριμένη κατηγορία αλλά αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς. Προσωπικά θα προτιμούσα το Close ή το The Quiet Girl αλλά βραβεία είναι...Πάντως είναι η τέταρτη πιο πολυβραβευμένη ξενόγλωσση ταινία στην ιστορία των Όσκαρ, μαζί με το σουηδικό Φάνι και Αλέξανδρος του Ingmar Bergman, το κινέζικο-ταϊβανέζικο Crouching Tiger Hidden Dragon του Ang Lee και το νοτιοκορεάτικο Παράσιτα του Bong Joon ho που κέρδισαν επίσης από τέσσερα Όσκαρ έκαστο. 

Καλύτερο Ντοκιμαντέρ

All that Breathes

All the Beauty and the Bloodshed

Fire of Love

A House Made of Splinters

Navalny

And the Oscar goes to...Navalny. Στο  The Elephant Whisperers του Netflix το καλύτερο ντοκιμαντέρ μικρού μήκους. Αναμενόμενο ήταν να κερδίσει το πιο επίκαιρο και άμεσα πολιτικό ντοκιμαντέρ της πεντάδας για τον Ρώσο Alexei Navalny και την φυλάκισή του από το ρωσικό καθεστώς. Έχασαν δύο από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ της χρονιάς, το βραβευμένο με Χρυσό Λέοντα στην Βενετία, All the Beauty and the Bloodshed της Laura Poitras και το Fire of Love της Sara Dosa. 

Καλύτερη Διεύθυνση Φωτογραφίας

James Friend-All Quiet on the Western Front

Darius Khondji-Bardo

Mandy Walker-Elvis

Roger Deakins-Empire of Light

Florian Hoffmeister-Tar

And the Oscar goes to...James Friend-All Quiet on the Wester Front. Ο James Friend κερδίζει το πρώτο του Όσκαρ σε μια κατηγορία που βασική αντίπαλο είχε την Mandy Walker για το Elvis, την τρίτη γυναίκα που προτείνεται για φωτογραφία στα 95 χρόνια των Όσκαρ, χωρίς ποτέ να έχει κερδίσει γυναίκα. Ο βετεράνος και διπλά βραβευμένος με Όσκαρ Roger Deakins φέτος δεν είχε ελπίδες, αλλά να θυμίσουμε ότι ένα από τα Όσκαρ του το κέρδισε για το 1917 (2019) του Sam Mendes, μια ταινία επίσης στα χαρακώματα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου όπως και το Ουδέν Νεότερον από το Δυτικό Μέτωπο. 

Καλύτερο Μοντάζ 

Mikkel E.G. Nielsen-The Banshees of Inisherin

Matt Villa-Jonathan Redmond-Elvis

Paul Rogers-Everything Everywhere All at Once

Monika Willi-Tar

Eddie Hamilton-Top Gun: Maverick

And the Oscar goes to...Everything Everywhere all at Once-Paul Rogers. Μια από τις δίκαιες νίκες της ταινίας μιας και βασίζεται έντονα στο μοντάζ. Πρώτη υποψηφιότητα και νίκη για τον Rogers έχοντας ως αντιπάλους κυρίως το Tar και το Banshees με το Elvis να έχει ένα μέτριο μοντάζ που αποδυνάμωνε εν τέλει την ταινία. Όπως έγραψαν σκωπτικά στην Guardian, καλό μοντάζ δεν σημαίνει πολύ μοντάζ. 

Καλύτερο Μακιγιάζ και Κομμώσεις

All Quiet on the Western Front

The Batman

The Whale

Elvis

Black Panther: Wakanda Forever

And the Oscar goes to...The Whale-Adrien Morot, Judy Chin, Marie Bradley. Μια δίκαιη νίκη για την μεταμόρφωση του Brendan Fraser, από αυτές που αγαπά η Ακαδημία, αν και πολλοί πίστευαν σε νίκη του Elvis. Στην ίδια κατηγορία και το Μπάτμαν με την μεταμόρφωση του Colin Farrell, αλλά δεν είχε την ίδια δυναμική. 

Καλύτερα Κοστούμια

Black Panther: Wakanda Forever

Elvis

Babylon

Everything Everywhere All at Once

Mrs Harris goes to Paris

And the Oscar goes to...Black Panther-Ruth Carter, η οποία κερδίζει το δεύτερο Όσκαρ της, έπειτα από το όσκαρ για το πρώτο Black Panther το 2018. Είναι η πρώτη μαύρη γυναίκα που κερδίζει δεύτερο Όσκαρ σε οποιαδήποτε κατηγορία. Δεν ήταν φαβορί, πιο πολλές πιθανότητες είχε το Elvis ή ακόμα και το αδύναμο οσκαρικά (αν και προσωπικά μου άρεσε) Babylon. 

Καλύτερη Σκηνογραφία

All Quiet...

Avatar The Way of Water

Babylon

Elvis

The Fabelmans

And the Oscar goes to...All Quiet on the Western Front. Μια ακόμα νίκη της γερμανικής ταινίας του Berger που δεν ήταν βέβαιη μιας και θα ήταν μια ευκαιρία να κερδίσει κάτι το Babylon, το Elvis, το Avatar ή το Fabelmans, αλλά πράγματι έχει γίνει μια πολύ γερή δουλειά από πλευράς σκηνικών στην μεταφορά του βιβλίου του Ρίλκε. Γενικώς τα τεχνικά βραβεία έκρυβαν μερικές εκπλήξεις στην φετινή τελετή. 

Καλύτερη Μουσική

All Quiet...

Babylon

The Banshees of Inisherin

Everything Everywhere

The Fabelmans

And the Oscar goes to...All Quiet-Volker Bertelmann, μια κάπως πιο αναμενόμενη νίκη, με την πολύ καλή μουσική επένδυση του Bertelmann, στην δεύτερη υποψηφιότητά του-μετά το Lion-και στην πρώτη του νίκη. Αξίζει βέβαια να μνημονευτεί ο 91χρονος John Williams σε ακόμα μια συνεργασία του με τον Spielberg, που αν κέρδιζε θα ήταν ο μεγαλύτερος ηλικιακά που το κατορθώνει στην 53η υποψηφιότητά του αλλά και ο Justin Hurwitz σε μια ακόμα συνεργασία με τον Chazelle για το Babylon. 

Καλύτερο τραγούδι

Applause από το Tell it Like a Woman

Hold my Hand από το Top Gun Maverick

Lift me Up από το Black Panther Wakanda Forever

Naatu Naatu από το RRR

This is a Life από το Everything Everywhere

And the Oscar goes to...Naatu Naatu από την ταινία του Μπόλιγουντ, RRR. Ένα γεμάτο ενέργεια και δύναμη τραγούδι που επικράτησε απέναντι σε Lady Gaga για το Top Gun και Rihanna για το Black Panther, που έκαναν και τις πιο συγκινητικές performances στην τελετή. Παρόλα αυτά το ινδικό τραγούδι ήταν αυτό που ξεσήκωσε όλη την αίθουσα. Για την ιστορία η Diane Warren έχασε για 14η φορά το Όσκαρ για το Applause και μάλλον το ήξεραν και για αυτό της είχαν δώσει νωρίτερα τιμητικό Όσκαρ για την προσφορά της.  

Καλύτερα Οπτικά Εφέ

Avatar the Way of Water

All Quiet

The Batman

Top Gun Maverick

Black Panther Wakanda Forever

And the Oscar goes to...Avatar the Way of Water. Μια αξιοθαύμαστη δουλειά, απίστευτα απαιτητική που αξίζει πολλών βραβείων και συγχαρητηρίων και στο οποίο βασίζεται εν πολλοίς η απόλαυση της ταινίας. Μια από τις βέβαιες νίκες, παρόλο τον καλό ανταγωνισμό με Black Panther, Top Gun, Batman και All Quiet που όλες θα μπορούσαν να βρίσκονται στην νίκη κάποια άλλη χρονιά που δεν θα είχαν απέναντι το Avatar. Για την ιστορία και το πρώτο Avatar είχε κερδίσει το 2010 το εν λόγω βραβείο, μαζί ωστόσο και με καλύτερης καλλιτεχνικής διεύθυνσης και φωτογραφίας.  

Καλύτερος Ήχος

All Quiet

Avatar The Way of Water

The Batman

Elvis

Top Gun Maverick

And the Oscar goes to...Top Gun Maverick. Το σίκουελ του Top Gun κατάφερε να πάρει ένα Όσκαρ για καλύτερο ήχο και δικαίως, αν και είχε ηχηρό ανταγωνισμό, και κυρίως το Avatar αλλά και το All Quiet για να μην μιλήσουμε για το Batman που προσωπικά αγαπώ αλλά δεν είχε καμία δυναμική στα Όσκαρ. Για την ιστορία και το πρώτο Top Gun ένα Όσκαρ είχε κερδίσει αλλά τότε ήταν καλύτερου τραγουδιού για το κλασικό πλέον Take My Breath Away. Είχε προταθεί και για ήχο αλλά είχε χάσει από το Platoon. 

Και κάπως έτσι ολοκληρώθηκε η απονομή με θριαμβευτή το Τα Πάντα Όλα των Daniels, το Ουδέν Νεότερον από το Δυτικό Μέτωπο που πήραν και τα περισσότερα βραβεία αλλά και την Φάλαινα που από εκεί που κάποιοι θεωρούσαν ότι μπορεί να μην έπαιρνε και τίποτα, έφυγε με δύο Όσκαρ. 
Και του χρόνου!!!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι ο Christopher Nolan ο σπουδαιότερος σκηνοθέτης της εποχής μας;

Αφιέρωμα: Παλαιστινιακό Σινεμά

Η Υπέροχη Ιστορία του Ρόαλντ Νταλ