Υποψηφιότητες Όσκαρ 2021

   

Έφτασαν τα Όσκαρ 2021. Μια χρόνια αναπάντεχη, δύσκολη με πολλούς περιορισμούς. Ο κινηματογράφος πέρασε δύσκολα, μιας και πολλές ταινίες είτε δεν κατάφεραν να βγουν στις κινηματογραφικές αίθουσες και ακόμα περιμένουν να βγουν, είτε δεν βγήκαν στις αίθουσες και προτίμησαν τον νέο δρόμο των συνδρομητικών πλατφορμών και του VOD, είτε δεν κατάφεραν καν να γυριστούν όσες είχαν σκοπό να ξεκινήσουν γυρίσματα. Τα Όσκαρ που συνήθως διεξάγονται Φεβρουάριο ή το αργότερο Μάρτιο, φέτος θα διεξαχθούν στις 25 Απριλίου. Η τελευταία φορά που έγιναν Απρίλιο ήταν το 1988. Σήμερα, 15 Μαρτίου 2021 ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες και ας τις δούμε ανά κατηγορία μαζί με τυχόν παραλείψεις αλλά και προβλέψεις.


   Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας
Nomadland
The Trial of the Chicago 7
Minari
Promising Young Woman
Sound of Metal
The Father
Mank
Judas and the Black Messiah
Φέτος οκτώ υποψήφιες ταινίες σε μια κατηγορία που άλλοτε έχει οκτώ, άλλοτε εννιά και άλλοτε δέκα, ενώ μέχρι πριν κάποια χρόνια είχε πέντε όπως όλες οι υπόλοιπες. Διευρύνθηκε για να είναι όλοι ικανοποιημένοι, ει δυνατόν. Και οι οκτώ ταινίες αξίζουν να βρίσκονται εδώ. Ίσως η μόνη έκπληξη να είναι ο αποκλεισμός του One Night in Miami, το οποίο υποθέτω πως ήταν η ένατη επιλογή και δεν χώρεσε στην οκτάδα. Προσωπικές αγαπημένες το Nomadland που έχει αρκετές πιθανότητες και το Promining Young Woman που όμως δεν μπορεί να ελπίζει και πολλά για νίκη. Πιθανότητες έχει και το Trial λόγω του πολιτικού θέματος, που πάντα τέτοιες ταινίες είναι αγαπητές από την Ακαδημία. 
   Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας
Thomas Vinterberg-Another Round
David Fincher-Mank
Lee Isaac Chung-Minari
Emerald Fennell-Promising Young Woman
Chloe Zhao-Nomadland
Ένας αποκλεισμός και δύο εκπλήξεις. Ο Aaron Sorkin δεν κατάφερε να χωρέσει στην πεντάδα του Όσκαρ σκηνοθεσίας για το The Trial και στην θέση του είδε τον δανό σκηνοθέτη Thomas Vinterberg για τον Λευκό Πάτο, όπως έχει αποδοθεί ο τίτλος στα ελληνικά. Πρόκειται για την ταινία που σάρωσε στα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Δίκαιη προσθήκη. Αναμενόμενο να βρίσκονται οι Fincher, Chung και Zhao, ενώ για την Fennell ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη, αν και κάποιοι έβλεπαν στην θέση της την Regina King για το One Night in Miami. Τελικά το One Night αποκλείστηκε και από αυτή την βασική κατηγορία. Σχεδόν σίγουρη η νίκη της Zhao και απόλυτα δίκαιη, εκτός αν της την κλέψει ο Lee Isaac Chung, μιας και οι υπόλοιποι δεν έχουν πιθανότητες. Μια ευχάριστη πρωτιά το γεγονός ότι για πρώτη φορά στην πεντάδα σκηνοθεσίας υπάρχουν δύο σκηνοθέτριες. 
   Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου και Διασκευασμένου Σεναρίου
Πρωτότυπο: Will Berson-Shaka King-Judas and the Black Messiah
Lee Isaac Chung-Minari
Emerald Fennell-Promising Young Woman
Darius Marder-Abraham Marder-Sound of Metal
Aaron Sorkin-The Trial of the Chicago 7
Διασκευασμένο: Sacha Baron Cohen κ.α.-Borat 2
Christopher Hampton-Florian Zeller-The Father
Chloe Zhao-Nomadland
Kemp Powers-One Night in Miami
Ramin Bahrani-The White Tiger
Στο πρωτότυπο σενάριο τα πράγματα κύλησαν ομαλά, βάσει προβλέψεων. Πιθανότητες έχει ο Aaron Sorkin και ο Lee Isaac Chung. Αν τυχόν κερδίσει την καλύτερη ταινία το The Trial, τότε σίγουρα θα φύγει αγκαζέ με αυτό το βραβείο, καθώς σχεδόν ποτέ μια ταινία δεν κερδίζει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας χωρίς κανένα άλλο βασικό βραβείο. Στο διασκευασμένο είχαμε την ευχάριστη έκπληξη του Λευκού Τίγρη του Netflix, μια ταινία που δεν έπαιξε σε άλλες κατηγορίες αλλά δικαίως βρέθηκε εδώ. Οι άλλες υποψηφιότητες είναι στα πλαίσια του αναμενόμενου, ξαφνιάζοντας μας ευχάριστα η παρουσία του Borat. Μια κατηγορία που πολλά μπορείς να περιμένεις, από την νίκη του Nomadland, κάτι προσωπικά θα ήθελα, μέχρι την επικράτηση του Borat που φαντάζει αρκετά πιθανή και καθόλα πολιτική. Οι άλλες ταινίες έχουν μικρότερες πιθανότητες αλλά who knows...
   Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου
Viola Davis (Ma Rainey's Black Bottom)
Vanessa Kirby (Pieces of a Woman)
Carey Mulligan (Promising Young Woman)
Frances McDormand (Nomadland)
Andra Day (The United States vs. Billie Holiday)
Η απόλυτα προβλέψιμη κατηγορία. Όλες οι προβλέψεις έδειχναν τις συγκεκριμένες πέντε ηθοποιούς. Μια από τις πιο δυνατές μάχες για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου που έχουμε παρακολουθήσει τα τελευταία δέκα χρόνια, μιας και συνήθως είναι σαφές ποια θα είναι η νικήτρια. Προσωπικά θα ήθελα την Kirby για την συγκλονιστική ερμηνεία της στο Pieces of a Woman του Netflix, αλλά πιο πολλές πιθανότητες έχουν η McDormand για το Nomadland και κυρίως οι Mulligan και Andra Day, με την δεύτερη να έχει κερδίσει και την Χρυσή Σφαίρα. Η Viola Davis πάντοτε καθηλωτική, αλλά μάλλον δεν έχει να περιμένει και πολλά.
   Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου
Chadwick Boseman (Ma Rainey's Black Bottom)
Riz Ahmed (Sound of Metal)
Anthony Hopkins (The Father)
Gary Oldman (Mank)
Steven Yeun (Minari)
Άλλη μια προβλέψιμη κατηγορία με την είσοδο του Steven Yeun, κάτι που αναμενόταν αλλά και την έξοδο του Tahar Rahim για το The Mauritanian, μια ταινία που δεν την είδαμε καθόλου στα Όσκαρ, ενώ ακούστηκε στις Χρυσές Σφαίρες. Δικαίως, αν με ρωτάτε δεν την είδαμε στα Όσκαρ. Ευχάριστη έκπληξη θα ήταν αν βλέπαμε τον Mads Mikelsen για το δανέζικο Another Round, όπως είχαμε δει τον Banderas για το αλμοδοβαρικό Pain and Glory αλλά δεν πειράζει. Προσωπικά θα ήθελα να κερδίσει ο Oldman για την εξαίρετη ερμηνεία του στο Mank, αλλά θα κερδίσει ο Boseman. 
   Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου
Maria Bakalova (Borat 2)
Glenn Close (Hillbilly Elegy)
Olivia Colman (The Father)
Amanda Seyfried (Mank)
Yuh-Jung  Youn (Minari)
Μια επίσης προβλέψιμη κατηγορία, με έναν αποκλεισμό, της Jodie Foster, νικήτρια στις Σφαίρες για το The Mauritanian. Η Glenn Close κατάφερε να μπει αλλά κάτι μου λέει πως θα φύγει για άλλη μια φορά με άδεια χέρια. Παραμένει ως η ηθοποιός με το ρεκόρ υποψηφιοτήτων για Όσκαρ (8!) χωρίς καμία νίκη. Αν δεν την λυπηθούν, το βραβείο θα πάει  στην Bakalova με την Youn και την Seyfried να μην αποτελούν φαβορί και την Colman να παραδίδει μια υποδειγματική ερμηνεία αλλά χωρίς να είναι σίγουρη η επικράτησή της με μια ταινία που ίσως θα φύγει με άδεια χέρια. Για την ιστορία, η Close είναι υποψήφια και για Χρυσό Βατόμουρο χειρότερης ερμηνείας για τον ίδιο ρόλο, κάτι που έχουν πετύχει μόνο άλλοι δύο ηθοποιοί, να είναι υποψήφιοι για Όσκαρ και Βατόμουρο την ίδια χρονιά και για τον ίδιο ρόλο. 
   Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου
Daniel Kaluuya (Judas and the Black Messiah)
Sacha Baron Cohen (The Trial of the Chicago 7)
Leslie Odom Jr. (One Night in Miami)
Paul Raci (Sound of Metal)
Lakeith Stanfield (Judas and the Black Messiah)
Τέσσερις απόλυτα προβλέψιμοι υποψήφιοι και ξαφνικά σκάει από το πουθενά ο Stanfield, ένας από τους πιο ταλαντούχους αφροαμερικανούς ηθοποιούς της γενιάς του αλλά δεν είχε ακουστεί καθόλου. Πιθανοί ήταν είτε ο Jared Leto (άλλος ουρανοκατέβατος), είτε ο David Strathairn για το Nomadland είτε ο Boseman για το Da 5 Bloods. Και τελικά ο Stanfield, συμπρωταγωνιστής του συνυποψήφιου του, Daniel Kaluuya, που είναι και το φαβορί. Εκτός, αν του το κλέψει ο Sacha Baron Cohen, διότι όταν δύο ηθοποιοί παίζουν στην ίδια ταινία και είναι συνυποψήφιοι, πολλές φορές μοιράζονται οι ψήφοι και έτσι βρίσκεται κάποιος τρίτος από άλλη ταινία που κερδίζει. 
   Όσκαρ Καλύτερης Διεύθυνσης Φωτογραφίας
Sean Bobbitt (Judas and the Black Messiah)
Erik Messerschmidt (Mank)
Dariusz Wolski (News of the World)
Joshua James Richards (Nomadland)
Φαίδων Παπαμιχαήλ (The Trial of the Chicago 7)
Ευχάριστη είδηση ότι ο Φαίδων Παπαμιχαήλ θα είναι υποψήφιος για Όσκαρ Φωτογραφίας για την ταινία του Sorkin, ο μόνιμος συνεργάτης του Alexander Payne, κάτι που ούτως ή άλλως αναμενόταν. Μια προβλέψιμη στις υποψηφιότητες κατηγορία με πολλές πιθανότητες το Nomadland, το Mank αλλά και το The Trial. 
   Όσκαρ Καλύτερου Μοντάζ
Γιώργος Λαμπρινός (The Father)
Chloe Zhao (Nomadland)
Frederic Thoraval (Promising Young Woman)
Mikkel E. G. Nielsen (Sound of Metal)
Alan Baumgarten (The Trial of the Chicago 7)
Μια ακόμα ευχάριστη είδηση ο Γιώργος Λαμπρινός υποψήφιος για Όσκαρ μοντάζ, ένας εξαίρετος μοντέρ με διεθνείς διακρίσεις. Αυτή είναι η πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ, έπειτα από νίκες στα Σεζάρ και σε σωματεία μοντέρ. Επίσης αναμενόμενες υποψηφιότητες με επικρατέστερους νικητές το Nomadland με την Chloe Zhao να είναι υποψήφια για τέσσερα Όσκαρ (σκηνοθεσία, σενάριο, μοντάζ, παραγωγός) αλλά και το Sound of Metal.
   Όσκαρ Καλύτερου Animation
Onward
Soul
Wolfwalkers
Over the Moon
A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon
Έκπληξη η προσθήκη του Shaun The Sheep, απορώ και που το θυμήθηκαν, χωρίς να σημαίνει ότι είναι κακό. Προσωπικά αγαπημένα το Soul και το Wolfwalkers με νικητή κατά πάσα πιθανότητα το Soul.
   Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ
Collective
Crim Camp
The Mole Agent
My Octopus Teacher
Time
Εκτός απροόπτου, νικήτρια ταινία θα είναι το Time. Μια δυνατή κατηγορία καθώς πολύ καλό είναι και το Collective που είναι υποψήφιο και για διεθνή ταινία και το The Mole Agent που ήταν επίσης να προταθεί για Διεθνή Ταινία αλλά δεν τα κατάφερε. Λιγότερες πιθανότητες τα My Octopus Teacher και Crim Camp. Έμεινε ωστόσο απέξω τόσο το Welcome to Chechnya του HBO όσο και το The Painter and the Thief αλλά και το Dick Johnson is Dead του Netflix που είναι τρία πολύ καλά ντοκιμαντέρ, όπως και το Νυχτερινό του Gianfranco Rosi. 
   Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας
Another Round (Δανία)
Collective (Ρουμανία)
Better Days (Χονγκ Κονγκ)
Quo Vadis, Aida (Βοσνία Ερζεγοβίνη)
The Man who Sold his skin (Τυνησία)
Το Another Round ήταν σίγουρο ότι θα βρίσκεται στις πέντε υποψήφιες και πιθανόν να κερδίσει αν δεν γίνει κάποια ανατροπή. Και το Quo Vadis Aida αλλά και το The Man who Sold His Skin είχαν πολλές πιθανότητες να βρίσκονται. Το Better Days και το Collective όχι τόσες, με πολλούς να ποντάρουν στο Two of Us της Γαλλίας και στο προσωπικό αγαπημένο Night of the Kings της Ακτή Ελεφαντοστού. Πολλές πιθανότητες είχε και το La Llorona της Γουατεμάλας που επίσης θα είχε ενδιαφέρον να το βλέπαμε στην πεντάδα. 
Άρα τι έχουμε; 'Εχουμε τον Mank να προηγείται με δέκα υποψηφιότητες και μάλλον θα πάθει Favourite του Λάνθιμου, που είχε επίσης δέκα υποψηφιότητες και έφυγε με ένα. Το Nomadland έχει έξι υποψηφιότητες, όπως και το Minari, το The Father, το Judas and the Black Messiah, το The Trial of the Chicago 7 και Sound of Metal. Το Soul της PIxar έχει τρεις υποψηφιότητες, ενώ ευχάριστη προσθήκη το Pinocchio με τον Roberto Benigni που έχει δύο υποψηφιότητες (κοστούμια, κομμώσεις/μακιγιάζ), όπως και η Emma. Η Mulan της Disney και το Tenet του Nolan βρέθηκαν με μία μόνο υποψηφιότητα και μάλιστα στην ίδια κατηγορία, τα οπτικά εφέ, όπου εκεί συναντούμε και το Midnight Sky με τον George Clooney. Τελικά το Life Ahead με την Σοφία Λόρεν βρέθηκε με μία μόνο υποψηφιότητα για καλύτερο τραγούδι. 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι ο Christopher Nolan ο σπουδαιότερος σκηνοθέτης της εποχής μας;

Αφιέρωμα: Παλαιστινιακό Σινεμά

Η Υπέροχη Ιστορία του Ρόαλντ Νταλ